Difference between revisions of "Monte Carlo Yöntemi"
m (1 revision imported) |
|||
(3 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
− | + | <center>H. Kemal Ilter<br>2008</center> | |
− | + | ||
+ | |||
Monte Carlo yöntemi, tekrarlanan rassal değerlerden belirli sonuçlar çıkarabilmek için kullanılan sayısal bir yöntemdir, fiziksel ve matematiksel sistemlerin simülasyonu için kullanılmaktadır. Kesin sonuç verecek bir deterministik algoritma ile hesaplanamayacak durumlarda tercih edilmektedir. | Monte Carlo yöntemi, tekrarlanan rassal değerlerden belirli sonuçlar çıkarabilmek için kullanılan sayısal bir yöntemdir, fiziksel ve matematiksel sistemlerin simülasyonu için kullanılmaktadır. Kesin sonuç verecek bir deterministik algoritma ile hesaplanamayacak durumlarda tercih edilmektedir. | ||
Line 10: | Line 11: | ||
# Bağımsız hesaplamaların sonuçlarının birleştirilerek sonuca ulaşılması. | # Bağımsız hesaplamaların sonuçlarının birleştirilerek sonuca ulaşılması. | ||
− | Örnek olarak pi değerinin yaklaşık değerinin hesaplanması Monte Carlo yöntemi ile şu şekilde olabilir: | + | Örnek olarak {{#tag:math|\pi}} değerinin yaklaşık değerinin hesaplanması Monte Carlo yöntemi ile şu şekilde olabilir: |
− | Alanı bir birim olan bir karenin içine tam olarak oturacak bir daire çizildiğinde dairenin alanının karenin alanına oranı pi/4 kadar olacaktır. Karenin içine rastgele atılacak küçük objelerin (kum, pirinç tanesi vb.) uniform dağıldığı kabul edildiğinde, dairenin içinde kalan obje sayısının atılan obje sayısına oranı pi/4 kadar olacaktır. | + | <blockquote>Alanı bir birim olan bir karenin içine tam olarak oturacak bir daire çizildiğinde dairenin alanının karenin alanına oranı {{#tag:math|\pi/4}} kadar olacaktır. Karenin içine rastgele atılacak küçük objelerin (kum, pirinç tanesi vb.) uniform dağıldığı kabul edildiğinde, dairenin içinde kalan obje sayısının atılan obje sayısına oranı {{#tag:math|\pi/4}} kadar olacaktır. {{#tag:math|\pi}}‘nin değeri bu şekilde hesaplanabilir.</blockquote> |
− | + | [[Category:Blog]] | |
− | [[Category: |
Monte Carlo yöntemi, tekrarlanan rassal değerlerden belirli sonuçlar çıkarabilmek için kullanılan sayısal bir yöntemdir, fiziksel ve matematiksel sistemlerin simülasyonu için kullanılmaktadır. Kesin sonuç verecek bir deterministik algoritma ile hesaplanamayacak durumlarda tercih edilmektedir.
Monte Carlo yöntemi sistemlerin simülasyonları sırasında rassal değerlerin özelliklerinin belirlenmesi sırasında kullanılmaktadır.
Monte Carlo yöntemi temel olarak şu aşamalardan oluşur:
Örnek olarak [math]\pi[/math] değerinin yaklaşık değerinin hesaplanması Monte Carlo yöntemi ile şu şekilde olabilir:
Alanı bir birim olan bir karenin içine tam olarak oturacak bir daire çizildiğinde dairenin alanının karenin alanına oranı [math]\pi/4[/math] kadar olacaktır. Karenin içine rastgele atılacak küçük objelerin (kum, pirinç tanesi vb.) uniform dağıldığı kabul edildiğinde, dairenin içinde kalan obje sayısının atılan obje sayısına oranı [math]\pi/4[/math] kadar olacaktır. [math]\pi[/math]‘nin değeri bu şekilde hesaplanabilir.
hkilter.com by H. K. Ilter is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
© 2020 H. K. Ilter